6 Kasım 2009 Cuma

Bulgur Pilavı


Bulgur pilavı yapmaya niyetlendiğimde eşim burun kıvırmıştı. Akşam eve geldiğinde tencereleri kurcalarken bulgur pilavını gördü. Ben de yemesin istedim: 'Ben bugün işyerimde yedim ki' dedi. Ben de 'nasıl olur,benim yapacağımı duyunca burun kıvırdın da,kendin yaptın yedin' dedim. Kendisine bunu dile getirdiğimde,bir müşterisinin balığı çok sevdiğini,balık yemeye gideceği yerde de sohbetin hoş olmadığını,ortamını sıcak bulmadığını ve bizim iş yerimizde ortamın sıcak,eşimin hoş sohbetli olduğunu dile getirmiş ve bizim iş yerinde kebap yemeğe gelmiş. bulgur pilavını da çok sevdiğini, kebapın yanına bulgur pilavının daha çok yakışacağını önerisini dile getirmiş, Eşime de hemen mutfağa inerek 5dk. içerisinde müşterimiz için bulgur pilavını hazırlamış.müşterimiz hem çok memnun kalmış hemde çok şaşırmış..

Meğerse eşimin burun kıvırdığı bulgur pilavı değil, benim ayarını tutturamamammış:))
Her ne kadar eşim kadar 5dk içinde hazırlamayı beceremesem de, eşime ikram ettiğimde bu defa tam notumu aldım.


4 KİŞİLİK
MALZEMELER:


*2 su bard.bulgur
*2 adet sivri biber
*1 adet küçük soğan
*1 adet patates
*1 tatlı kaşığı salça
*1 domates rendesi
*tuz,karabiber,pulbiber
*4,5 su bard. sıcak su
*1 yemek kaşığı tereyağ
*1/2 svıyağ

Yapılışı;
yemeklik doğranmış soğanımızı,tereyağ ve sıvıyağ ile pembeleşinceye dek kavuralım. içerisine rendelenmiş domates ve salçayı ilave edelim. küp küp doğranmış domates ve biberleri de ilave edelim. biraz kavurduktan sonra pilavlık bulguru,tuzu,karabiber ve pulbiberi de ilave edip biraz kavuralım.4,5 bardak suyu da ilave ettikten sonra 20-25 dk.pişirelim.

AFİYETLEEE

14 yorum:

  1. İşin çok zor bir erkeğin mutfak kültürü varsa eşinin vay haline:))
    Bırak senin eşinin mutfak kültürünü işi bu:))
    Ellerine sağlık canım negis gözüküyor ben çok sevdim:D

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık, seni mimledim birtanem öpüyorum:))

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle eşini hem müşterisine çok ince davrandığı için hem de çok kısa zamanda hazırladığı diye tebrik ediyorum...böyle mekan sahibi hepimizin başına...
    eminim sevdiceğinin elinden başka güzel olmuştur.. ellerine sağlık...

    mutlu hafta sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Aslıcığım bazen güzel yanlarıda oluyor:)
    teşekkürler mutlu hafta sonları diliyorum.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Tubacığım en kısa zamanda cevaplamaya çalışacağım..
    mutlu hafta sonları diliyorum..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Pelinciğim çok naziksin:) buradan fark ediyorum nazikliğinizi,teşekkür ediyorum..
    mutlu hafta sonları diliyorum..,sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ay bi daha geldim benn:))
    iyi pazarlar tatlımm
    selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  8. 5 dakikada pilavmı??? senin eşin jetgillerden galiba:))) tebrik ediyorum vallahi erol kardeşimi...senin işin bayağı zor vallahi...her yaptığını beğenmez kendi güzel yapınca..Allah sana kolaylık versin şekerim..SEnde onun hiç bilmeiği yemeklerden yap:))o zaman bişi diyemez:)))pilav bence güzel duruyor ellerine sağlık bir tanem...

    YanıtlaSil
  9. Ayyy tub@'cım herzaman gel,öpüyorum seni ve kızını..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ayy birsencim hiç sorma geldi akşam eve birde bana bir havalar bir havalar attıki sorma::))
    merak etme bin yaptığım onunda yapamaddığı çok şey var idare ediyoruz birbirimizi:)
    kocaman öperim sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. tatlım geldim yardıma..şekerim fırını açmadan koy içine normalde beklettiğinden biraz daha fazla beklet birazda pişerken mayalanır...ben genelde pek mayalandırmıyorum yapar yapmaz pişiriyorum o yüzden dert etme kabarır..ama dediğin gibi fırını açıpta içine koyma yayılıyor...

    YanıtlaSil
  12. şekercim çok sağol canım hızır gibi yetiştin ben mayalanmaz diye hiç denememişytim böyle birşey,şimdide kafam karştı poğaçamı yapsam? açma mı?seni kocaman öperim..

    YanıtlaSil
  13. hani neyde neyde neyde poğaçalar börekler dolmalar:)) yayınla hadi:))

    YanıtlaSil
  14. canım benim hemen yüklüyorum şekercim biraz geciktim ama:) nihayet ekliyorum..

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİDİR. EN KISA SÜREDE CEVAPLAMAYA ÇALIŞACAĞIM... TEŞEKKÜRLER..!